12 Mayıs 2019 Pazar

Anneler Günü

Anneler günü.. artık benim içimi acıtan gün..
Annemsiz 2. anneler günü...
Şu an saat 01.30..
İnsanlar, annesi hayatta olanlar, hunharca sosyal medya hesaplarından anneleriyle foto paylaşıp kutlama yapıyorlar veya çocuğu olan anneler çocuklarının yaptığı anneler günü kutlamalarını.. 
Ben de yarına bırakmadan hemen yakınlarıma anneler gününü mesajı attım..
İçim burkuldu o sosyal medyada insanların paylaşımları gördükçe.. Zaten anneler günü yaklaştıkça buruklaşıyorum. Herkes annesine bir şeyler alıyor yapıyor benimse annem için yapmak istediğim çok şey var/vardı ve yapamıyorum.. Ona sıkıca sarılamıyorum bile.. iyi ki benim annemsin diyemiyorum..
Onu öyle özledim ki..
Çoğu zaman dışarda gezerken onun beğeneceği bir şey gördüğümde alıvermek geçiyor ve sonra dan! 'annen öldü'. diyor beynim. 
Onu düşünmediğim tek bir gün yok.
Demin sosyal medyada ' usulca kutlayın anneler günü öksüzlerin, yavrusunu kaybetmiş annelerin canını yakmadan'' tarzı bir şey okudum.. Ne doğru..Ne doğruymuş. Ben ki kazık kadar olmuşken annemin yokluğu bugün ayrıca bi gözüme batar canımı yakarken, küçük çocuklar yavrusunu kaybeden annelerin içi nasıl sızlıyordur.
Bir de kendime şunu sordum 'acaba annem hayatta olsa böyle abartılı paylaşımlar yapar mıydım? ' Muhtemelen yapardım acı ama gerçek bu. 

Neyse ;

Anneliğin doğurmakla olmayacağını düşünenlerdenim. Annelik 'anne gibi hissetmek , anne gibi  davranmaktır.'' Tüm kendini anne gibi hisseden, bir şekilde analık yapan tüm anne gibi annelerin günü kutlu olsun!

Mermaid

18 yorum:

  1. Gün tüketim günü oldu çıktı zaten. Benim küçüklüğümde bahçeden yolunmuş bir kaç çiçek yeterdi, şimdi a dan z ye ne ararsan hediye kartelası içinde. Annene rahmet diliyorum ve bir anne olarak bu hüzünlerini bilseydi kahrederdi diye düşünüyorum. Mutluluk senden yana olsun ki o da yattığı yerde rahat etsin...

    YanıtlaSil
  2. Dördüncü kızım olduğunu var sayıp diyorum ki "seni seviyorum, sen çok özel ve değerlisin. Üzüleceksin, normali bu, ama hayatına gülümseyerek devam etmelisin. Bence benim yerimde annen olsaydı böyle söylerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle böyle derdi eminim.. teşekkür ederim..

      Sil
  3. Aslında bu günler çok abartılmadan kutlanmalı. Kaldı ki bir günde hatırlanıp, kalan günlerde gereken değeri vermiyorsak da anlamı yok. Tüm annelerin, anne hissedenlerin günü kutlu olsun. Ahirete göçenlere de Allah'ım rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  4. Allah rahmet eylesin anneciğinizi, nurlar içinde yatsın, size de sabır diliyorum :(((

    YanıtlaSil
  5. Canım benim,Allah rahmet eylesin.Nur içinde yatsın anneciğiniz...ben de sizin yaşadığınız duygunun aynısını yaklaşık 2 senedir Babalar Günü'nde yaşıyorum. keşke sosyal medyada bu günlerle ilgili bu kadar abartılı paylaşım yapılmasa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke.. sağolun, sana da sabır diliyorum çokca...

      Sil
  6. haklısın evet, Allah rahmet eylesin yaa. baksana, biraz zaman geçince belki anneni annatsana bize. onunla anılarını da. ama seni üzmeyecekse yanii. veya boşver ilerde anlatırsın.

    YanıtlaSil
  7. Başın sağ olsun. Düşüncelerinde hep seninle, hep yanında böyle düşünelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın.. Ben de öyle düşünüyorum; düşünmeye çalışıyorum..

      Sil
  8. Huzur içinde uyusun, hüzünlenerek okudum yazını benim için de babalar günü benzer :((

    YanıtlaSil