5 Mart 2020 Perşembe

Neler yapıyorum? : Hastalık & Son okuduğum üç kitap

Bol bol yoga, meditasyon, kişisel gelişim ile ilgili şeyler okuyorum. Özetle 'kendi' üzerimde çalışıyorum.
Geçen hafta 3 gün okula gitmedim. Reflü ve grip bir aradaydı. Tabi reflüm hala var o ayrı. Umarım geçer...
Hastalığın iyi tarafı bir an olsun dünyadan izole olmaktı. Uyumak uyumak ve çok düşünmemek.. Hala pek bir şey yapasım gelmiyor. Sanki hayatımdan biri enerjimi çekmiş gibi.
Büyük teyzemler yeni evlerine taşındı. Sağlıkla huzurla uzun yıllar otursunlar evlerinde.. Canlarım benim..
Etrafımdakilere potansiyel ölebilir gözüyle bakmam, sevdiklerimi kaybetme korkusu/düşüncesi hep benle. Ama öyle psikopatça her dakka düşünmüyorum..
💙 Hayırlısı
Herkesin her şeyi bilme huyu  :/


Bu haftanın kitapları;

Psikiyatrinin Kara Kitabı (Oytun ERBAŞ) 5/5

Oytun ERBAŞ medyada da bilindik bir doktormuş; lakin ben yeni keşfediyorum. Kitabı, bir kitapçıda bakınırken içeriği ilgimi çektiğinden aldım. Genel olarak herkesin anlayacağı bir dilde yazıldığını söyleyebilirim. Beynin, nöronların (sinir hücrelerinin) işleyişi, güncel bilindik pskiyatrik/psikolojik hastalıklar ve altında yatan nörolojik sebepleri, nörotransmitterler ve nörotransmitterlerin duygularımıza hayatımıza etkisi, psikiyatrik ilaçları ele alıyor kitabında Oytun Erbaş. 


Koza Kelebeği Sevmez (Robin Sharma) 4/5

Yıllar yıllar evvel Robin Sharma'nın 'Ferrarisini satan bilge' kitabını almıştım ancak okumamıştım. :/ Bu kitabı okulumuzun kütüphanesinden boş vaktimde öyle okuyayım diye aldım. Malum bu dönem kendimi kişisel gelişimsi kitaplara verdim. Kitabın karakterlerinden biri Ferrarisini satan bilge^'deki Julian. Kitabın ana karakteri hayatına son vermek isterken içinden bir ses onu durdurur. Ertesi gün gittiği bir seminer Julian onu bulur ve hayat rehberliği yapmaya başlar. Gerisini söylemiyim ;)

'Zamansal rastlantılar, Tanrı'nın isimsiz kalma yöntemidir.'

'Hayat bir şeyleri oldurmakla, bir şeylerin olmasına izin vermek arasında kurulmuş bir dengedir.'

'Yaralarınızın bilgeliğe dönüşmesi gerekir.'

'Yalnızca iyilik yap ve iyi ol.'

Seninle Başlamadı 'Kalıtsal aile travmalarının kim olduğumuza etkileri ve sorunların üstesinden gelmenin yolları' (Mark Wolynn) 3/5

Kitap gayet güzel başladı. Biyolojik psikiyatriye atıfta bulunduğu kısımlar, ailenin geçmişte yaşadığı travmaların biyolojik ve psikolojik olarak bir sonraki nesle aktarılması (örneğin nazilerden kaçan ve hayatta kalan yahudilerin torunları vb..), ailedeki konuşulmayan bireyin bizzat deneyimlemediği travmaların birey üzerindeki etkisi, bireye ait olmayan düşünceler gibi kısımlar etkileyiciydi. Ancak 'her şeye rağmen aile ile iletişimi düzeltme vb kısımlarda  sorguladım bayağ ve eleştirdim yazarı. Çekirdek dil kısmı biraz klasik geldi. Bir de zaten bir çok psikolojik sorunun aile temelli olduğu biliniyor; çözüm önerileri çok tatmin etmedi beni.


İzlediğim filmleri de not alayım;

Thor 1 - 2      4/5
Charlie'nin Melekleri   4/5


Mermaid





2 yorum:

  1. Seninle Başlamadı'yı merak ediyordum ama şimdilik almamaya karar verdim, teşekkür ederim. Sevmem gibi geldi :D Geçmiş olsun diliyorum :))

    YanıtlaSil