14 Şubat 2019 Perşembe

SAN SEBASTİAN CHEESECAKE TARİFİ


Bugün aşkla yaptım :) Farklı bir tarif denedim:)
Ve bence öncekinden de süper oldu :) Tarif kendi icadım diyemem; nette bulduğum tariflerden yola çıkarak yaptım yine ;)







Malzemeler
3 paket taze krem peynir (Pınar beyaz cinsi olucak, labne değil. Ben bimin kendi markasını aldım.)
2 paket krema
4 yumurta
1 sb + 1 yk toz şeker
1 yk un
1 paket şekerli vanilin
çeyrek  limon kabuğu rendesi
Kelepçeli kek kalıbı + yağlı kağıt
Tereyağ

Yapılışı:

Krem peynirler ve şeker 1 dakika düşük ayarda mikserle çırpılır. Üzerine tek tek yumurtalar kırılarak çırpılır. Diğer malzemeler de tek tek eklenerek çırpılır. En son malzeme eklenince 2-3 dakika çırpma işlemi yapılır. Kek kalıbı tereyağlanır. Yağlı kağıt konur, o da tereyağlanır. Ardından kek karışımı konur. 200 derecede 40 dakika pişirilir. Pişmiş kekin üstü yanık ve hafif bıngıl bıngıl oluyor. Fırının derecesi kapatılır ve kek 45 dakika dinlendirilir. Ardından fırının ağzı açılır ve  bir 10 dakka daha bekledikten sonra kek fırından çıkarılır. İsterseniz 2 saat sonra kesip yiyebilirsiniz. İsterseniz kek soğuyunca buzdolabında dinlendirip tüketebilirsiniz.

Ben 2 saat sonra taze taze yedim, geri kalanı da dolaba attım dinlendirdim yine ;) Böle hafif köpüğümsü akışkan enfes bir lezzet :) Başka tadanlarda ba-yıl-dı ;)

Mermaid


4 yorum:

  1. Çok güzel duruyor Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ;) Bu sefer tam tutturdum ;)

      Sil
  2. bravo, ben de denedim geçenlerde bir tarif netten, ''kek'' kıvamında yumurta kokulu bir şey oldu.
    Kolay gibi görünse de püf noktaları önemli, birde benim tarifte kaymak vardı, bence konmaması gereken de oydu.
    Eline sağlık, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ben de bir çok youtube ve net tarifine bakmıştım. En son bu tarifi kendimce ayarlayıp bunda karar kıldım :) canım çektikçe yapıyorum gayet de güzel oluyor :D

      Sil