18 Ağustos 2019 Pazar

Doğumgünü, Evi su basması, Bayram, Marmaris gezisi

Nerelerdeyim?
O kadar çok şey oldu kiii!!
Sırayla anlatayım..

Öncelikle doğumgünüme bir hafta kala can dostum, kardeşim mikera geldi.. Uzun zamandır görüşmüyorduk öyle güzel oldu ki.. Birlikte askeriyeye denize gittik, bisiklet kiraladık, gökçeadaya karşı yüzdük.. En güzeli onunla doya doya zaman geçirmekti..
Doğumgünüme ilk mikera ve kardeşimle evde girdim. Mikera benim içün pasta aldı eve gelirken.. Güzeldi.. Kardeşlerimle yeni yaşa girdim.. Bu arada bileklerime ve bacağıma 'dreamcatcher' geçici dövmesi yaptım yeni yaşım/doğumgünüm için..
Doğumgünümde Limo ve kuzenlerimle de kutlama yaptık.
Hediyelerime gelince onlar bana kalsın ;)

Doğumgünümden bir kaç gün sonra, bir ctesi günü çalıştığım yerdeki evimden koku geldiğini ve su basmış olabileceğine dair haber aldım. Arkadaşımda yedek anahtar vardı açtırdım ve apartman mutfak ana gider borusunun tıkandığını ve benim evden patladığını öğrendim. Pazar sabah apar topar mikera ile çalıştığım yere gittik.Ev sahibini de aradım gelsin görsün diye. Sağolsun zarar neyse karşılarız dedi.  Pazar ve bayram öncesi olduğu için temizlikçi bulamadım. Mikera ile sarı çizmeleri ayağımıza geçirdik ve ellere eldiven; hemen işe giriştik.. 50 küsür kova( bir koca 20lt) su boşaltıık evden.. Muhtemelen 2-3 hafta boyunca kirli su akmışta akmış..Hava sıcak olduğu için buharlaşan kirli su küfe sebep olmuş. Duvarlar küflenmiş, ev leş gibi kokuyordu.. Laminantlar kalkmıştı. Bir ev düşünün buzdolabı üzerindeki magnetler küflenmiş.. Yerler yağlı kirli su..Bir kaç halıyı kilimi attım.  Su tezgahın altından patlama yaptığı için alt dolapların içi mahvolmuştu. Bayağ bir eşya attım ordan da.  Evi bi parça içinde gezilebilir hale getirince çıktık köfte-ekmek yedik ve ev baktık. Mikera ile ev beğendik ama acele karar vermiyim dedim. Sonra döndük mikerayla...
Ertesigün mikeranın dönmesi gerekiyordu ve gitti.. İyi ki gelmişti caaanım mikera..
2. günde kuzenim Nimo ile gittik. Mikera ile baktığımız evi tuttuk ve apar topar aynı gün içinde.
3. gün şiddetli bir gündü.. Son kez kardeşimle gittim eski evin elektrik suyunu kapattırm ve yeni evin kaba pisliğini aldım. Evin geri kalan düzenlemesini eylülde yapıcam ve bi ton iş beni bekliyor.

Bayram nasıl geçti? 1. günü köye gittik. Almanyadan kuzenlerim vardı onlarla bayramı kutladık.. 2. gün sabahı ise Ades ile buluşmak üzere Marmarise yola çıktık.. Ades ile mini bir tatil yaptık. İyi geldi. Farklılık oldu. ilk 2 gün tatil moduna pek giremedim; kafanı da gittiğin yere götürüyosun neticede..

Marmaris'de Ekin Otel de konakladık. Uygun fiyatlı merkezi rahar temiz küçük bir aile oteli. Tek sıkıntı odalarda wifi yok. Ama lobide ve havuzbaşında var. Her gün bir tekne turuna katıdık dolayısı ile otel sadece yatmalıktı bizim için. Otelden memnun ayrıldık ;)

Katıldığımız tekne turlarını  Marmaris travel agency  ile ayırladık. Gittiğimiz tekne turları:

Her şey dahil marmaris tekne turu : Gezilen koylar birbirine yakın, yerli içecekler ve su ücretsiz. En rahat ettiğimiz turdu.

Dalyan İztuzu plajı & Çamur banyosu : Bu tur birazcık uzak geldi bize :/ Sebebi dalyandan marmarise 2,5 saat deniz yolculuğu yaptık. Ama güzeldi. Orca teknesiyle gittik. Self servis, suyu dışardan getirmek yasak.Size tavsiyem iztuzu plajındaki işletmede su, yiyecek içecek  uygun fiyatlı ordan yararlanın ;) Hatta sarıp sarmalayıp gizlice sokun :D

Marmaris Sedir Adası- Kleaopatra plajı tekne turu : Kleopatra plajının denizi cidden güzel! Bu yüzden bu turu şiddetle tavsiye ederim ;)

Marmaris tam turizm yeri. Yürürken kendinizi farklı bir yerde hissediyorsunuz. Her yer turist zaten. Uygun fiyatlı yerlerde var tam turistik de. Karen Pastanesini tatlı için önerebilirim uygun fiyatlı ve leziz. Ara sokaklardaki pideciler uygun fiyatlı. Kebap lahmacun için Minder ocakbaşını öneririm. Marmaris merkezi mutlaka yürüyerek gezin :) Kale dibindeki meyhane olan dar sokakları arkadaşım italyaya benzetti; italyayı görmüşlüğü var. Marmarisin balı meşhur . Balı mümkünse hediyelikçilerden almayın çünkü kazık. Marmaris balcısı , Gökmen gibi ünlü marmaris balcılarının kendi satış mağazaları var. Ordan alın; misal ben öyle yaptım :D

Bir sonraki yazım kısmetse yurtdışı olucak. Benim için dua edin olur muuu?