5 Eylül 2018 Çarşamba

Çocukluğuma sevgiler 'Tchaikovsky- waltz of flowers'

6. sınıftayken müzik öğretmenimiz sınıfa teyip getirmiş ve bize klasik müzik bir parça dinletmişti. Parça çok hoşuma gitmişti. Adını sölediyse de duymamış ya da anlamamıştım. Ama film olur, mekan olur nerde çalarsa çalsın o öğretmenimizin çaldığı müziği tanır ne olduğunu bilmezdim. Ertesi yıl 7. sınıfa giderken beni dersanaye vermişlerdi. Dersaneye çok yakın, müzikle ilgili cd-kaset satan küçük bir dükkan vardı. Dükkan biraz elitimsiydi. Bir tarafta cdler, plaklar vardı ve cdlerin çoğunluğu klasik müzik eserleriydi. Dükkanda hep klasik müzik çalardı. Yeşil renkli üzerinde 'Tchaikovsky'' yazan bir cd hatırlıyorum. Dükkan sahibi çocuk 'çaykovski' o demişti. İçimden 't nası okunmaz' demiştim. Neyse o cd nin tipini sevmiştim. Onu alacaktım ama pahalıydı ve en önemlisi bir cdçalarımız yoktu. Ben dersaneye gittiğim zamanlarda bir uğrar bakardım, müzikleri dinler geçerdim. Dersane bitti, o dükkan sanırım işletilemedi kapandı ve ben o cdyi hiç alamadım. Sonra büyüdüm ama klasik müzikle ilgili bir şey alıp da dinlemedim. Zaman için de youtube'dan Beethoven'ın, mozartın, vivaldinin eserlerini dinledim ama Tchaikovsky'inin eseri dinlemedim. Fındıkkıran'ı duydum ama mesela ne izledim ne müziklerini dinledim. Opera ve baleye gittim ama tchaikovsky çaldıysa da haberim yok :/

Dün canım sıkkındı. Malum olay kafamda. Ayrıca dün başağrısından ölüyordum. Neyse youtube'dan dinlendirici müzik mi açsam dedim. Sonra klasik müzikle psikolojik tedavisini duymuştum dur dedim dinlendirici klasik müzik dinliyim. Karşıma dinlendirici klasik müzikler tchaikovski çıktı. Açtım. Aklıma çocukluğum geldi. Dedim keşke o müzik, öğretmenimizin çaldığı müzik çıksa derken bir baktım o çalıyor. Nasıl mutlu oldum. Nasıl.. Çok kadersel geldi.. Sonra açıklama kısmında 'waltz of flowers' yazıyordu. Hemen ona baktım. Evet şarkım buymuş.

Gelecekteki yaşlı mermaide sevgilerle..

                                            'Tchaikovsky -- waltz of flowers'

Mermaid

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder