19 Kasım 2018 Pazartesi

Yağmurlu Pazartesi : Starbucks & Mermaid'in ısırgan çırpması


Yağmurda ıslanmış Mermaid, Kordon Starbucks'dan size  selam eder! 

Çanakkale yağmurlu, evde olsam ya da ıslanmasam (kitaplarım, ayaklarım sucuk oldu 😭) hoş gelebilirdi ama şu an hiç hoş değil:/ Hoş olan tek tarafı tam ders çalışmalık. :)

Her pazartesi olduğu gibi kordon starbucksa ders çalışmak için geldim. Burayı cidden seviyorum! Burası 28-29-30 yaşlarımın mekanı oldu :D Her zaman olduğu gibi misto içiyorum. Yeni yıl yaklaşınca starbucks tek kullanımlık bardakların desenleri değişir. Dönemlik içeceklerden bu döneme özgü Gingerbread latte ve Toffe Nut latte satışı başlar.  Bu yılki yeşilli tasarıma bayıldım! 

Gingerbread latte, Toffe Nut latte ve kordon starbucks, bu üçü birden  bana annemin hastalığının ciddileştiği son günleri hatırlatır. Hüzünlenirim. Geçen yıl bu iki içeceği içmemiştim. Geçen hafta içtim. Bu sene sağlık sorunu yok derken kuzenimin kızı  Su'nun dizindeki kitle - tümörü düşündüm içerken. Umarım sadece basit bir kitle olarak kalır.

Geçen hafta tez hocamla görüştük uzun uzun konuştuk. Açıkcası bana bu kadar uzun zaman ayırmasına şaşırdım. Ve  ne kadar bilgili olduğunu farklı bir hoca olduğunu daha iyi farkettim. Biliyorsun arada ona da kızmışlığım var. Öğrencilerini anlattı. Zaten bir çoğunu ben önceden araştırmıştım hepsi çok başarılı. ''Ben de öyle başarılı olabilir miyim acaba? Sonra yurtdışına gidemeyceğimi düşündüm. Kardeşimden ayrı 1 hafta geçiremiyorum!  Ancak kongre kısa süreli eğitimler için gidebilirm! Çalış mermaid! Umutsuz olma başarabilirsin!'' 
Yaş kaç olursa olsun öğrenci sendromu, stres değişmiyor. 


Bu aralar etrafıma karşı daha ilgiliyim. Hayvanları inceliyorum bitkilere daha çok dikkat ediyorum. Dün sabah da bahçedeki otları incelerken ebegümeci ve ısırgan olduğunu farkettim. Isırganlar o kadar fazlaydı ki bunlar boşa gitmesin dedim. Isırgan faydalı bir ottur ve her yerde yetişebilen kendiliğinden biten bir ottur.  Faydaları için özetle tık tık

Isırgan kaşındırıcı tahriş edici bir bitkidir. Bu yüzden babamın bahçe eldivenleri ile toplayıp yıkadım. Sonra da ısırgan çırpması yaptım fırında. Isırgan çırpmasının farklı farklı tarifleri var nette. Ben burda bir komşumuzdan öğrendiğim tarifi biraz kekimsi hale getirerek kendimce birşey yaptım. Dur isim de vereyim 'Mermaid'in ısırgan çırpması' :D

 Yaklaşık yarım kilo ısırganı iyice yıkadıktan sonra 1-1,5 su bardağı sıcak suyla 2-3 dakika haşlıyoruz. Haşlama suyunu bir kenara ayırıyoruz. Isırganları küçük küçük doğruyoruz. İçine 1 yumurta, 1 sb yoğurt, yarım sb zeytinyağı, 1 sb lor peyniri, 1 paket kabartma tozu, 2 sb un ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz. Tepsiyi yağlayıp fırına atıyoruz. Ben maşınga (Soba) nın fırınına attım. Sanırım 180-200 derece denk gelir normal fırında. 15 dakika da pişti. Gayet de mis gibi oldu :D


Ayırdığım ısırgan otu suyunu ise henüz kullanmadım ancak saçlarımı yıkarken son durulama suyunda kullanıcam. Onu da deneyimleyince yazarım ;)

Bu dönem haftada bir gün (Cuma) farklı bir liseye görevlendirme gidiyorum. Çok güzel bir kütüphaneleri olduğunu keşfettim bu hafta. Keşke bizim okulda da olsa.. Umarım olur okul düzene girince, malum 3 okul eğitim yapıyoruz. Neyse ordan Dan Brown'ın Başlangıç aldım. Şu an onu okuyorum. İyi geldi ;)

Şu an aylık para-borç işlerimi halletmenin, bloğa yazmanın huzurunu yaşıyorum mutluyum :D  Evet artık ders çalışabilirim. 

Mermaid'den çokca sevgiler





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder