26 Ocak 2019 Cumartesi

KAYMAÇİNA (Üsküp/Balkan/Rumeli tatlısı) yaptım! :)






Ah cümleye geçen üsküpe gittiğim de diye bahsetmek isterdim ama eçen gün youtube da izlerken karşılaştım Kaymaçinayla :) E gidip yerinde yiyemiyosak evde yaparız biz de :D

Sütlü bir tatlı. Trileçe desen değil, krem karamel desen değil ama kıvam olarak onlara yakın lezzetli hafif bir tatlı. Youtube'da farklı farklı tarifler izledim. Bir videoda yapan kişi  krem karamel diye bahsediyo ve tarifinde un kullanmış. Açıkcası ben tat olarak hiç benzetmedim. Ancak o video hariç tariflerde un yok zaten. Ben de bugün dedim şu Kaymaçina'yı bir deneyeyim. İzlediğim tariflerden yola çıkarak aşağıdaki tarifi uyguladım. Ve süpper oldu bence :D










Malzemeler:
3 yumurta
1,5 çaybardağı şeker (ayda bardak gibi büyüklerden değil)
600 ml süt (yaklaşık 3 sb)

Yapılışı:
Yumurta ve şeker 3-4 dakika mikserle çırpılır. Sonra süt eklenir ve 3-4 dakika daha çırpılır. Sonra ayrı ayrı kaplara veya bir fırın tepsisine konarak 160 derece fırında 50 dakika pişirilir.

Ben içine yumurta kokusundan hazetmediğim için birazcık limon kabuğu koydum. Vanilya da konabilir. Ayrıca ben maşınga (soba) nın fırınında pişirdim. Eğer benim gibi ayrı kaplarda pişirecekseniz tepsiye birazcık sıcak su koyun. Ben öyle yaptım ;)

Mermaid

2 yorum: