25 Ocak 2019 Cuma

Yılın İlk Filmi : ÇİÇERO (İLYAS BAZNA)


Not: Spoliler varrrr

Uzuuun zamandır haftalık sinema etkinliğimi aksatmıştım. Açıkcası pek ilgimi çeken film de gelmiyordu. Bugün çok merak ettiğim ''Çiçero'' ya gittim.

Film Türk casusu İlyas Bazna'nın üstüne kurulu. Ancak film de gerçeklerle kurgu fazlasıyla karışmış. Filme gitmeden önce İlyas Baznayı araştırmıştım.Açıkcası farklı kaynaklarda farklı şekillerde anlatılıyo kesin olan şey: 2. Dünya Savaşı sırasına ingilizler ve almanlar arasında casusluk yapmış olması.

Filme geri döneyim.  1943 yılında, 2.Dünya savaşının en yoğun günlerinde, İlyas Bazna (Erdal  Beşikçioğlu) Ankara'da İngiliz Büyükelçisinin özel hizmetçisi olarak göreve başlar. İngiliz istihbarat bilgilerini Almanlara para karşılığı satar. Çiçero,  Alman bütükelçi Von Papen tarafından İlyas Bazna'ya verilen bir kod adıdır.

 Filmde İlyas Bazna, Atatürk tarafından gizli görevlendirilmiş bir ekibin parçası ve Türkiye'nin 2. Dünya savaşına girmesinin engellenmesinde kilit rol oynayan biri olarak anlatılıyor. Ancak bu kısmı gerçekte ne kadar doğru bilmiyorum.

Film de Cornelia Kapp (Burcu Biricik) karakteri ve onun Down Sendromlu oğlu Agus üzerinden Nazi Almanyasının T4 planını ( Sakat engelli bireylerin ayıklanması) izliyoruz. Açıkcası hitler ve onun yandaşlarından bir kez daha nefret ettim!  Sonra bu yüzyılda yaşadığıma şükrettim.. Zira son yıllarda engelli bireylere karşı ülkemizde ve dünyada farkındalik artmaya başladı. Evet alınacak yollar var ama yine de ilerleme kaydediliyor.. Ha Richard Dawkins gibi 'bilim' adına insanların sosyal yönlerini yok sayanlar da var.. Richard Dawkins başarılı bir bilim insanı ancak onun bu tarz bireyler doğmamalı tarzındaki düşüncelerinden haz etmemiştim.

Daha fazla anlatmak istemiyorum😅 Önerim filmi mutlaka izleyin ben bayıldım! Etkileyiciydi! Oyuncular zaten süper, konuyu işleme şekilleri de güzel! Bir de yanınıza mendil alın ben çok ağladım, siz de ağlayabilirsiniz! Verdiğim paraya değdi.. Filme notum : 5/5

Not: İlyas Bazna'nın hayat öyküsünü anlatan bir kitabı varmış onu da bir ara okuyacağım ;)


Mermaid















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder