7 Ocak 2019 Pazartesi

2019un ilk haftası : ''Kapalı Gişe'' belgeseli & 1950li filmler vs..

2019 yılına girdik ve ocağın 7si bile oldu! Zaman nasıl geçiyor!

Haftama bir göz atalım;

Çarşamba günü evime gittiğimde bir süpriz beni karşıladı : mutfağımı su basmıştı. Hem de kirli su! Mutfaklarla bağlı apartmanın ana gider borusundaki tıkanıklık benim eve  yansımış! Allahtan çarşamba günü içinde sıkıntı haloldu :)

Perşembe çalıştığım yere kar yağar ve görürüm diye ümitlendim. Ancak yağmadı arkadaş! Perşembe öğleden sonra il geneli cumanın tatil olduğunu öğrendik ve hemen çanakkaleye geldim perşembe akşam. Ancak ne perşembe gece ne de cuma çanakkale merkeze kar yağmadı! Fırtına ve yağmur vardı sadece.. Yeniceye ve Çanakkalenin yüksek yerlerini kar doldurmuş.. Karı bekledim bekledim ve yine bekledim.. Sonunda ctesi gece yağmış.. Pazar sabah dışarda karı görünce hemen yürüyüşe çıktım. Alttaki fotoları çektim..



 Hemen yandaki fotoda pek belli olmasa da martılar var ve onların uçuşu, kar ve deniz üçü birden beni çok mutlu etmişlerdi.






















İyi ki de çıkmışım yürüyüşe, çünkü 12den sonra hepsi eridi.. Sözde yarın da yağacak görünüyor hadi bakalım :)


Bu hafta kendimi youtubedan eski filmleri izlemeye verdim :D İlk izlediğim film 'Kadının Fenni (1955) oldu. Sonrasında 'Tatlı Bela' ve 'Hayatımı Mahveden Kadın'ı ' izledim. İzlemek isterseniz Lale film 'den izleyebilirsiniz ;) Açıkcası hep tvde 1960 sonrası eski türk filmlerini izlemişim. 1950li yıllar daha amatör ve sevimli geldi bana. Bir de o zamanın teknolojisinde iyi işler yapmışlar. Neriman Köksalın gençliğinde bu kadar popüler olduğunu bilmiyordum. Muhterem Nur bu ara 'Müslüm' filmi nedeniyle meşhur, onun gençliğini izledim filmlerden birinde..

Gelelim Kapalı Gişe Belgeseline. Dün youtuber Başak Kablan videosunda bahsetmişti ve hemen izledim. Belgesel film dağıtımlarının tekelleşmesi üzerine.. Misal ben bazı filmlerin neden sinemalara gelmediğini ya da gelip neden hemen kalktığını anlamıyordum. Belgeseli izleyince oturdu bazı şeyler..
 Bir de anılarım geldi; annem ben ve teyzem Çanakkale'nin en eski sineması 'Emek sinemasında' 'Yeşil Yol ve Jan Darc'ı ' izlemiştik. şimdilerde yok.. Hatta Çanakkaledeki Leya sinemaları da yok.. Artık sadece her yerde olan o sinema salonları var..

Bunlar dışında İran devrimi ve Arap baharıyla ilgili belgesel izledim youtube'dan.. Değişiklerdi..

Şu an kütüphanedeyim.. Tez için uğraşıyorum.. 1 yıldır bir arpa yol ilerleyemeyen ben :/ Son dakka bişiler yapmaya çalışıyorum.. Hayırlısı..

Mermaid




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder