19 Ağustos 2018 Pazar

Diyet serüvenim: ''3 günde 3 kilo verdiren detoks''

Malum diyetteyim. Geçen kontrole gittim ve 2.4 kg vermişim 20 günde. Hepsi de yağ çok şükür.  Diyetisyenim diyet listemi yeniledi. Ona uymaya çalışıyorum. 

Yazının ana temasına gelince bir arkadaşımın yolladığı detoks videosu nu izledim ve uygulanabilir geldi. Açıkcası bu detoks işini çoook anladığım söylenemez. Detoks kısaca benim bildiğim vücuttan toksinleri uzaklaştırmak, metabolizmayı hızlandırmak için yapılan kısa süreli (1-5 gün arası) diyet.

Ben bu detoksu 1 gün uyguladım ve  sonuç : -1.1 kg. :)  3 güne tamamlamadım. Çünkü regl sürecimden mi diyet listeme alıştığımdan mı canım normal yemek istedi ya 😅 

Videoyu izlediğiniz de görüceksiniz ama ben kısaca anlatayım:

  • 75'den yukarıysa bu detoksu ayda 2 kez, 75'den azsa 1 kez den fazla yapmıyoruz. İstersek 1 gün de yapabiliriz. 
  • Detoks boyunca tuz kullanmıyoruz.
  • Türk kahvesi siyah çay da yok. Sadece 1 fincan sadece filtre kahve tüketebiliyoruz. 
  • Günde 1 veya 2 fincan yeşil çay tüketiyoruz.
  • Günümüz 6 öğünden oluşuyor. İlki Kahvaltı gerisi ise 5'e bölüp iki saat arayla tükettiğimiz detoks çorbası.

Kahvaltı: 1 dilim ekmek(tam buğday ya da kepek ekmeği), 1 dilim peynir, 1 haşlanmış yumurta, domates-yeşillik.

Detoks çorbası: 4 yk haşlanmış yeşil mercimek, 4 yk pişmiş bulgur, 4 yk haşlanmış nohut, 250 gr yoğurttan yapılmış yarım litre tuzsuz ayran, sınırsız dereotu ve baharat (pul biber, kuru nane). karıştırıyoruz ve hazır. (3 gün yapacaksanız bunu hergün taze hazırlıyoruz). 5'e böl gün içinde tüket

Örnek uygulama planı:
10.00 Kahvaltı bitmiş olucak
12.00 - 14.00 - 16.00 - 18.00 - 20.00 detoks çorbası.
Aralarda yeşilçay ve filtre kahve.

.Mermaid


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder