5 Ağustos 2018 Pazar

Diyet serüvenim : Duygusal yeme, Baharatlı-hcevizli kahve ve Leslie-spor :)

Merhabalarrrr

Malum diyetimin 3. haftasında bitmek üzere. Bu hafta doğumgünüm vardı :) Onunla ilgili ayrı yazıcam ;)

Diyetimde neler yapıyorum? Öncelikle bir diyetisyenim var. Ayda bir beni çağırıyor :) Normalde diyete nisan sonunda başlamıştım. 1 ayda 2,5 kilosu yağdan olmak üzere 3.5 kg vermiştim. Sonra araya ramazan girdi ve bıraktım. 3 haftadır tekrar diyetteyim.

Kendimi bildim bileli hayatım bir parçası diyet. Dönem dönem kilo veriyor sonra hop alıyorum. Sebep; kendimce bulduğum sebep duygusal yeme.  Çünkü mutsuz olduğum dönemlerde, stresli dönemlerimde acayip yiyorum. 'Sorunlarımı yiyerek çözmek' en iyi yaptığım şey. Ha yemek yemeği cidden seviyorum ama abartı derecede yiyorum stresliyken, mutsuzken.  Misal doymuyorum yesem de. Zaten şekerli yiyecekler vücudun insülin dengesini de bozuyor, tokluk hissini de bozuyor. 

Diyetisyene ilk gittiğimde bana şöyle dedi 'önce bi yeme düzenini oturtmamız lazım. Bakalım zorlanacak mısın? uyum sağlayabilecekmisin? önce bunlara bir bakalım. Tatlıya yemeye düşkün olduğunu ve stresli zamanlarında yediğini söylüyorsun strese bağlı beslenme bozukluğun olabilir. Olmazsa pskiyatriden de yardım alırız. '

Benim sabah kahvaltısı olayım yoktu. Kahvaltıyı öğlen yapardım ya da bi poğaça yerdim. Şu 3 haftalık dönemde bunları oturtmaya çabaladım. İlk başladığım diyet serüvenimde de bunu oturtmuşken ramazan girdi ve sonra stres veeee bozdum. İnşallah bu sefer bozmayacağım. Canım sıkıldığında ve yemek istediğimde fırsat varsa yürüyüşe çıkıyorum yoksa su içiyorum, bitki çayı içiyorum, kendime  'canını sıkan şeyler yüzünden vücuduna kendine  zarar verme' diyorum. Kahve ve çayın yanında mutlaka tatlı arayan (!) biriyimdir artık masum atıştırmalıklar 'fındık fıstık gibi kuruyemişler ve muz-kuru üzüm gibi meyvelerle geçiştiriyorum. Ha ortamda başkaları tatlı yiyor ve canım acayip çektiyse 'bir tıntık' alıyorum ama öncelikli hedefim kendimi durdurmak oluyor. 

Ben karatay diyetisever-destekleyenlerdenim :) Ancak şu an hayatımdan ekmek, hamurişi makarna çıkaracak psikolojiye giremedim :/ O yüzden diyetisyenimin verdiği listeye sadık kalarak o ölçüde ekmek ve hamurişi tüketiyorum.


Bu aralar favorim hindistan cevizli baharatlı türk kahvesi. Hindistan cevizinin yağ yakımını artırdığına ilişkin söylemler var. Herhangi bir makale okumadım bu konuda. Tarçın, zencefil diyet listelerinin vazgeçilmezi her yerde; misal diyetisyenlerin instagram sayfalarında, detoks içeriklerinde hep tarçın ve zencefili görüyorum.  Kendim de tarçınlı zencefilli, hindistancevizli şeylere bayılırım. Ben de kendimce şöyle bir tarif ürettim :

1 çay kaşığı hindistancevizi
Yarım çk zencefil
Yarım çk tarçın
1,5 çaykaşığı türk kahvesi
1 fincan su

Hepsini cezveye koyup iyice karıştırıyorum. En kısık ateşte pişiriyorum ve pişirirken sadece bi kez şöyle bi karıştırıyorum hiç ellemiyorum. Gayet köpüklü ve lezzetli oluyor. Yağ yakıyo muyum bilmiyorum :/ :D Ama faydası oluyodur diye düşünüyorum :D

Leslie ve Spor

Malum şu aralar yaz mevsimi. Fırsat buldukça denize gidiyor ve yüzüyorum. Hava rüzgarsızsa sahilde yürüyorum. 

Yeme düzenimi oturttuğum gibi sporu da hayatımın bir parçası haline getirmeye çalışıyorum. O yüzden leslie benim imdadıma yetişti :D Peki ne bu leslie?

Leslie Sansone walk at home (evde yürüyüş) adlı bir program yapan ABDli bir sporcu bayan. Youtube'da bir kanalı var : bakınız tık tık.  Aerobik-fitness karışımı bir spor hareket programı ile evde hareket etmenizi sağlıyor. 'Yürüyüş' adı altında yaptığı bu hareketleri amerikan ölçü birimi 'mil' ile ölçülüyor.  Ben önce 3 mil ile başladım. Şimdilerde ise 4 mil yürüyorum Leslie ile. İlk defa başlayacaksanız 1 mil olanı da var.


Leslie 4 mile :)


                                                                 Leslie 3 mile :)


 Leslie ile sporu hayatımın parçası haline getirmeye çabalama nedenim istediğin zaman istediğin yerde spora olanak sağlaması. Spor salonuna ya da yüzmeye devamlı gidemiyorum. E kışın rüzgarda hiç yürüyemiyorum. Ben de böyle bir çözüm buldum. Hem biriyle yapıyo gibi oluyor iyi oluyor. Hem ingilizcem de gelişir belki :/ ;) :D

Leslie ile ısındıktan sonra plates yapıyorum. Platesi de bir zamanlar spor salonunda yapmıştım. Bildiğim hareketleri uyguluyorum.

Öyle işte sevgili bloğum dert ortağım anı defterim ve bloğumu okuyanlar :)

Mermaid




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder