29 Ağustos 2018 Çarşamba

Fethiye tatilim : Ölüdeniz Tekne Turu ve Jeep Safari, Kayaköy, Fethiye merkez

Merhabalar,

Fethiyeye gitmek ve en önemlisi 'kelebekler vadisi'ni görmek uzun zamandır hayalimdi :) Sonunda gerçekleştirdim! Yakın bir arkadaşım olan Fionayla gittik fethiyeye. Maalesef candostum mikeramla gidemedik, inşallah onunla seneye likya yolunu yürüyeceğiz :)

Gelelim neler yaptık? Öncelikle tatilimiz 3 gece 4gündü. Taaa temmuz başında fethiye öğretmenevinde yer ayırttık. Fethiye öğretmenevi Çalış Plajı na yürüyerek 10 dakika mesafede şirin bir yer. Valla öğretmenler için böyle güzel bir şey düşünülmesi ne hoş havuzlu falan. Ayrıca Fethiye öğretmenevini beğendim ;)

Gitmeden bir hafta önce internetten fethiyede bir turizm firması olan FOCUS TUR 'dan Ölüdeniz tekne turu ve Jeep Safari turlarını satın aldık. Her bir tur 75 tl ve oldukça iyiydi. Jeep Safariyi focusturdan aldık ancak sanırım cadianda tur ile anlaşmalılar ; CADİANDA TUR ile gittik. Bu turun instagram sayfası da var bakabilirsiniz. Her iki turda da içeceksiz öğle yemeği ve rehberlik hizmeti dahil. Her iki turu da incelediğiniz de görürsünüz sabah 9 gibi konaklama yerinden alınıyosunuz ve akşam 6-7 gibi konakladığınız yere bırakılıyosunuz.

İsterseniz çalış sahildeki ya da fethiyedeki marinadaki standlara bakıp ordan da günübirlik turlar alabilirsiniz. Biz vakit kaybetmek istemedik ve önceden bu turlardan aldığımıza pişman değiliz :)

Ölüdeniz tekne turu

Sırasıyla aşağıdaki duraklara uğradık

• Kelebekler vadisi Faralya  : Buraya aşık oldum! Zaten görmek istiyordum. Denizi o kadar güzeldi ki! Turkuaz tertemiz vadiyle denizin kesiştiği koyda yüzmek paha biçilemezdi. burda yaklaşık olarak 1 saat mola verdik. Karaya çıkıp kelebekler vadisine girip kelebekleri görmek istedik ancak vadiye girip çıkanlara sorduk Fiona ile ve mesafe çok, kelebeklerde görülemediği için vazgeçtik. Ben doya doya yüzmeye devam ettim! Enfesti.

• Akvaryum koyu

• St. Nicholas Adası :  Karaya hiç çıkmadık. Teknemiz demir atar atmaz hemen su aktivitelerine katılmak isteyenler için küçük tekneler yanaşıveriyor. Burda parasailing ve muza binmeniz mümkün. Biz muz benzeri bota bindik ve ben parasailing yaptım. Ayrıca minik tekneler eğer gezi tekneniz mola süresini bitirmişse arkadan sizi yetiştiriyor ;)

• Soğuk su koyu : Gerçekten buz gibiydi! Rivayete göre bu soğuk suya ne kadar dayanılırsa ömür o kadar uzuyormuş! :D

Hem eğlenmek hem kültürlenmek için mütüş bir tur! Hem uygun fiyatlı hem cidden iyi geçiyor ya!

Öncelikle bu turda bol bol ıslanmaya hazır olun! Çünkü bildiğiniz jeeplerarası su savaşı oluyor. Her araçta kovalarla su oluyor. İsteyen su tabancası alıyor ve başlasın araçlar arası su savaşları. O yüzden tavsiyem lütfen yola çıkmadan mayolarınızı giyin ve üzerine de çabuk kuruyacak yazlık incecik şeyler giyin!

• Tlos antik kenti : Burda durmuyorlar maalesef. Kısaca 'pegasusun evi' olarak bilindiğinden, likyalıların merkezi olduğundan bahsedilip 2 dakkalık bir foto molası ile yakınından geçiyoruz. Gezebilmeyi isterdim..
  • Yakapark : Burda alabalık sevdik :) Ayrıca kahvenin fiyatı 4tl idi.
  • Saklıkent kanyon : Mersindeli Lemas kanyonuna benzettim ben. Güya dünyadaki en büyük 2. kanyonmuş (!). Burda kanyonu gezmeseniz de 'rafting' veya  'zipline'  yapabilirsiniz. Ben zipline yaptım ve güzeldi!

• Çamur banyosu : Valla saklıkentten sonra gittik ama adını hatırlamıyorum. Çok eğlenceliydi ve sanki cidden cilde iyi geliyor ya! :)
  • Gizlikent şelale Biraz uzun ve yorucu bir parkur ancak şelalede yıkanmak mütüş! Şelale yolunun girişinde su ayakkabısı kiralamanızı öneririm ;) Yukarda 'tava dondurma' yemeden dönmeyin ;)

Buraya kendi imkanlarımızla şehiriçi otobüsle gittik. Tabi biz vardığımızda hava kararmak üzereydi. Kayaköy; eski bir rum köyü. Mübadele kapsamında burdaki rumlarla batı trakya türkleri yer değiştirilmiş. Burdan giden rumlar yunanistanda 'yeni kayaköy'ü' kurmuşlar. Batı Trakyadan gelen türkler ise kayaköyde durmamışlar ve manisa civarına yerleşmişler. Şu an köy bomboş. Evler harabeye dönmüş. Oysa mimarisi güzel köymüş. Böyle hayalete dönen yerleri görünce üzülüyorum. O taş güzel evlerde keşke yine insanlar olsa..

Alttaki resmi de orda çektik :) Ne hoş bir durak di mi :)

Şu an kayaköyün civarında tek tük yerleşim var, yemek yenecek yerler var. Burda 'Bülent'in yeri' nde gözleme yiyin ayran için. Mütüştü!!!!

Ölüdeniz Sahil

Burda çok takılmadık. Şöyle bir yürüdük. Açıkcası denizi hakkında fikri yok. Dalgalıydı ancak turkuaz rengiyle ışıl ışıldı :) Burda Gelato Bianco Italian Ice Cream'de dondurma yiyin ;) Ben nutellalı ve baharatlı bisküvili dondurma yedim; lezizdi! Ağzım sulandı bak yine!

Hisarönü

Açıkcası turistik bir yere geldiğimi hisarönü ve ölüdenizi görünce anladım. Hem ölüdeniz sahil hem de hisarönü = pahalı ve yabancılara yönelik mekanların olduğu yerler diye özetleyebilirim.

Paspatur Çarşı

Fethiyenin merkezindeki hediyelik alınacak  turistik  çarşıs:  paspatur. Kelime anlamı 'eski kent' demekmiş. Paspaturda yemek yenecek mekanlarda var. Paspatur Saliha Sultan'a oturup kahve içmenizi, dondurmalarının ve tatlılarının tadına bakmanızı öneririm. Biz arkadaşımla her gün gittik oraya :)

Fethiye Marina

Martı kafede yemek yiyin :) Şöyle bir kordon yürüyüşü yapın :)

Çalış Sahil

Mekanlarda 'erikdalı gevrektir' dışında bişiler çalsalar daha hoş olucak. Sahil güzel. Denizi dalgalı bir koyların denizi tutmaz ama güzel yine de. 'Laika' diye bir mekan vardı; oranın canlı müziği tam gençlere-hayalkahvesiseverlere göre.

Fethiye aktivitelerim bu kadar. Benim önerim en az 5 gün ayırmanız ve turlarla çevreyi gezmeniz. Misal bir daha yolum düşerse 12 adalar tekne turu ve dalyan-iztuzu plajı istiyorum ben  ;) En az 1 günü de merkez kısma ayırmanız. Fethiyenin denizine 10 üzerinden 10 veriyorum. Otobüsleri pek sevmedim :/ Şöförlerin her biri farklı konuşuyo gibiydi :/ Belki de bize öyle gelmiştir; yani inşallah.  Fethiyeyi beğendim yeşilliğini.. Umarım hep böyle kalır..