22 Mayıs 2020 Cuma

Pandemi günlükleri 14: Yeni öğrendiklerim, Öğrenme üzerine, konuşma ihtiyacı, proje vs..

Merhaba;


Bugün uzun zaman sonra merkeze doğru yürüdüm, Emine'nin iş yerine uğradım. Sosyal mesafemizi koruyarak ayaküstü konuştuk. Oturmadım hiç bir yere. Emineyi bir kelime tanımlayacak olursak: içısıtan :D Sonra Selocancan ile karşılaştık markette. Özlemişim sevdiğim birilerini görmeyi, ayaküstü de olsa konuşmayı.

Evde olmaktan şikayetçi değilim. Ancak yavaş yavaş kimseyle konuşmadığım için yüzyüze konuşmayı unutuyorum gibi geliyor :/

Bu aralar alınganmıyım? Bilmiyorum. Çünkü alınganlıkla suçlandım. Yakınlarımdan çok şey mi bekliyorumki?

İçimden gelmeyen bir şeyi yapmadığım gibi içten gelmeyen şeyleri de kabul etmemeli insan..

 Duygusal olabilirim. Evet pandemi süreci ve iletişimsizlik beni etkiliyor. Yazışmak bir yere kadar ki o da beni bunaltıyor. Ha aile bireylerimle görüşüyoruz bazı arkadaşlarımla da. Ama her gün birilerini görmek en azından haftanın 2-3 günü çok farklıymış. Ayrıca cidden günde 5 dakka da olsa görüntülü görüşmeye ihtiyacım var :/ Genel mizacım depresif (ya da bu etiketi ben kendime ben yapıştırıyorum).

Gelelim yeni öğrendiklerimeeeeee:

Bu aralar online seminerlere katılıyorum. Özellikle eTwinning Türkiye çok iyi oluyor. Bugünkü eTwinning Seminerini kaçırdım :/ Üzgünüm çok. Bir seminer uzaktan eğitim araçları üzerineydi ve hoca çok tatlıydı! Bir diğer seminer temel astronomi idi. Biri eğitimde oyun. Bir diğeri test hazırlama teknikleri idi. Hatırlamadıklarımda olabilir. Şimdi teeek tek yazacağım.



  •  'Beyin; elle kodlar.' Bizi diğer primatlardan ayıran en önemli özelliklerden biri buymuş. Ve yazmanın uzun süreli bellek üzerine etkisi daha fazlaymış. Hep bildiğimiz bir şey gibi gelebilir. Hocanın anlattığı bir araştırmadan bahsetmek istiyorum; yazarak öğrenmenin kalıcılığına ve etkisine dair.Eksik aktarmış olabilirim orjinal makaleyi bilmiyorum :/ M.I.T de yapılan bir araştırmada bir grup öğrenciye derslerde yazarak not almaları bir kısmına fotoğraf çekip öğrenme sürecini bu şekilde geçirmelerini istemişler. Çalışmanın sonucuna göre yazan öğrencilerin öğrenmeleri daha iyi gerçekleşmiş. 
          Ebbinghaus's Forgetting Curve 'e göre öğrenmede tekrar önemli. Ödevlerin mantığı da aslında            buna dayanıyor denebilir.

          Beyin aynı anda birden fazla işi en iyi şekilde yapamaz. Bu demek değilki beyin aynı anda iki            işi yapamaz. Bölünür dikkat diye de bir şey var; ancak bu durum bi tık farklı. Örneğin hem                  müzik dinleyip hem ders çalışabiliriz. Çalıştığımız dersten verim alabiliriz. Ancak öğrenme                süremiz/iş süresi uzar. Yani neyi yapacaksak ona odaklanmak en güzeli.

          Bilişsel yük; gereksiz bilgilerin öğrenmenin önüne geçmesi diyebiliriz. Örneğin ders çalıştık.              Sonra sosyal medya hesabımızı açtık. Pek çok uyaran beyninize akmaya başladı ve tüm bu                  bilgiler sizde bir bilişsel yük oluşturur. Bellek iki türlüdür uzun süreli ve kısa süreli bellek.                  Maalesef bu bilişsel yükler kısa süreli belleğimizin dolmasına ve uzun süreli belleğe geçmesini            istediğimiz bilgilerin geçmesine engel oluyor.

Araştırılacak konular: sorgulama topluluğu modeli ve mayerin çoklu tasarım ilkeleri

  • Web 2.0 araçları :Edpuzzle, google classroom, Edmomo, Moodle, Chamilo, Talent LMS, Goskills, Brainpop Science, classifyt, tinybob, pref interactive simulations, radix explorer, solvemoji, flocabulary, videoask, flipboard, quizlet, mentimeter, chatbox, padlet.



  • Uzaktan eğitimde ders süreci:


 ısındırma(5dk) : Burda mentimeter gibi bir uygulama kullanılabilir.
Yeni konu anlatımı (10-20 dk)
Uygulama (soru cevap)
Geribildirim.
  • Temel astronomi notlarım:
Astron(Yıldız) + nomos (kanun) = yıldız kanunları
88 bilinen takım yıldızı var.
Gökküresi gözlemcinin üzerinde olduğu hayali küre.

Takımyıldızlarının isimleri mitolojiye, efsanelere dayanıyor. Avcı/orion takım yıldızı..
Büyük ayı 7 parlak yıldızdan oluşuyor.
Küçük ayı'nın kuyruğu kutup yıldızı.
Kutup yıldızı(Demir kazık) dünyanın ekseniyle bir
Gece en parlak yıldız Sirius. Gündüz ise güneş.
+++stellarium takım yıldızı uygulaması
Yıldızların parlaklıkları kadir :) antares 1kdr, dolunay 13,5, sirius -1,5 güneş -26,5. (-) ifadesi arttıkça parlaklık artıyot.
Uydular sabit hızlıdır; yıldız kayması(meteor) ise hızlı.
Kuyruklu yıldızlar buzlaşmış evren atığı gibi düşünülebilir. Güneşe yaklaştıkça eridiği için kuyruk oluşuyor.
Yıldızların evrimi;
Bir yıldızın ana kaynağı H atomudur.
Küçük yıldız(örn güneş)-gezegenimsi bulut 
Dev yıldız(Güneşten 40-50 kat bütük) - süpernova (patlarsa etrafa madde saçıyor)- karadelik veya beyaz cüce
Venüsü sabah görünen parlak yıldız. O yüzden kervancılar venüse bakarak güneşin doğduğunu anlarlar ve yola çıkarlarmış. Jüpiter de belli zamanlarda görünebiliyor o nedenle kervankıran olarak biliniyormuş.






4 yorum:

  1. Bu süreç hepimizi duygusal olarak etkiledi. Ben de daha alınganım, üstelik gözlerim daha kolay doluyor :D Yüzyüze iletişimi ben de unutuyormuşum gibi, görüntülü de görüşmüyorum kendimi rahatsız hissediyorum öyle. Seminerler ne güzelmiş, ben çok takip edemedim böyle etkinlikleri :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkcası hangi seminer ya da eğitimi alacağımı şaşırmış durumdayım. Youtube ve sosyal medya üzerinde de pek çok etkinlik var. Bir çoğuna karar verememekten katılmıyorum :/
      Görüntülüyü ben de çok sevmiyorum ama yine hiç yoktan iyi oluyor. Hoş habire görüntülü konuştuğum kimse yok. Kıyamam sana ben; moralimizi bozmuyoruz kafa dağıtıyoruz bolca :)

      Sil
  2. maalesef bu süreç hepimizi benzer bir şekilde etkiledi.ama yazdığınız gibi eğitimler çok iyi geldi.etwinnin projelerimi için daha çok zaman kazandık.sizinde bir etwinner olduğunuzu bilmiyordum:)

    YanıtlaSil
  3. ay hepimiz tuhaf olduk normal yaa yaşamayı unuttuk. koley gelsin seminerlerde. twinning sevdiğim ilgilendiğim şeylerden, ab proceleri çevirdiğim için.

    YanıtlaSil