26 Mayıs 2020 Salı

Fransız filmleri ve Kapalı Gişe Belgeseli

Bu ara Dsmart fest kanalında Fransız filmleri izliyorum. Fransız filmlerini çok sevdim. Açıkcası Amelie dışında bugüne dek Fransız filmlerine dair fikrim yok. Zaten öyle sinemakolik; nasıl ifade etsem -doğru tabiri bulamıyorum- yazarları, filmleri oyuncuları bilir ya öyle bir tip hiç olmadım. Genellikle sinemada sunulan, ''popüler kültür'' filmleri (recep ivedik vb hariç) bir karakterim. Fantastik, bilimkurgu filmlerini seviyorum; onlarda da belli başlıları hariç oyuncu ve yönetmen isimlerinin bir çoğunu bilmem :/bilmiyorum. Ancak filmlerin içi boş mu dolu mu, çerezlik mi sanatlık mı az çok anlıyorum. Ha bu fransız filmlerinden sonra yönetmenlere oyunculara karşı ilgim arttı.

Büyükşehirlerde yerel sinema salonları oluyor netten gördüğüm kadarıyla ve ''yaygın sinema salonlarında'' gösterilmeyen filmler izlenebiliyor. Bir de Film Ekimi, İstanbul Film gibi festivallerde farklı

Fransız filmlerinin veya benzer 'hollywood dışı veya bizim ülkemizdeki popüler filmler dışı' bir filmlerinin çoğunun, festival filmlerinin; 'yaygın sinema salonlarında' gösterildiğini pek sanmıyorum. Hiç karşılaştığımı hatırlamıyorum..

Aklıma daha önce izlediğim kapalı gişe belgeseli filmi geldi. Belgeseli izlemenizi öneririm. Nasıl önümüze sunulanı kabullenmek zorunda bırakıldığımızı, sinemada dahi egemen ticari oluşumların - kişilerin varlığına, her şeyin 'tüketime' yönelik olduğuna dair güzel bir belgesel.  Daha önce anlattıysam da fikrim yok.

İzlediğim fransız filmlerine gelince;


  • L'auberge espagnol (İspanyol pansiyonu) : Filmin ana karakteri Xavier'in İspanya'ya erasmusunu konu olan 2002 yapımı bir film. Filme notum 5/3.
  • Le Passe (Geçmiş) : İranlı yönetmen Asghar Farhadi'nin bir filmi.  Konuyu linklten okuyabilirsiniz. Notum 5/5
  • La Fille de Brest (Brestin kızı) Türkiye de 150 mg olarak yayımlanan film gerçek adını yani Brest'in kızını; Fransanın önde gelen ilaç firmalarından birine ait  Mediator isimli zayıflama ilacının kalp rahatsızlıklarına neden olduğunu farkeden Brestli pulmolog İrene Frachon  dan lıyor. Gerçek bir hikayeden uyarlama film etkileyici idi. Mutlaka izleyin! 5/5 hatta 5 üzerinden 100!! :D
  • Attilla Marcel  Küçük yaşta anne ve babasını kaybeden teyzeleri tarafından büyütülen piyana virtüözü komşuları madam proust sayesinde geçmişi hatırlamaya cabalar ve başarır. Biraz fantastik ögeler içeren film bence fazlasıyla ilgi çekici ve merak uyandırıcı. Son ana dek merakla izledim. Notum 5/4.
Mermaid

2 yorum:

  1. fransız sineması delisiyim yaa. istediğin zaman söle sana en iyileri sölerim ki. ispanyol pansiyonu üç film. xavier hihi :) o çocuk yani romain duris in gadjo dilo adlı filmi de pek hoş bak. duris filmleri hep iyi. le passe, hıhım farghadi, farghadi nin diğer filmlerini de kaçırmaaa :) brestin kızını izlememişim oleey nasıl kaçırdıysam izleriim. blogum fransız filmi doluu, istediğin zaman bak veya ban sor yaa :) oleey fransız sineması seven çok olmuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bakayım o filme de :) tamamdır teşekkürler

      Sil