23 Mayıs 2020 Cumartesi

Pandemi Günlükleri 15 : bir kaç film notu

Ramazan ayı boyunca iftarımı D-smartın film kanallarında yayınlanan filmle yapıyorum. Hatta film bitene kadar sofradayım :D Bir kaçını daha önce yazdım, bahsettim .

Son izlediğim filmler ise;

Beni asla bırakma  Kazuo İshurigo'nun aynı ismli kitabından uyarlama. Film bir organ bağış programı kapsamında klonlanan insanların hikayesini anlatıyor. Yetimhane gibi bir yerde 'organ bağışlayacakları' günün hayali ile yetiştirilen üç arkadaşın hikayesini ana karakterin dilinden izliyoruz. Güzeldi. Ancak kitabı okumadım; kitabı da böyle mi bazı noktaları anlamlandıramadım. Misal The ısland filminde klonlar uyanıyordu burda ise ne bileyim duydukları tecrit hakkı için bile anca filmin sonlarına doğru uğraştılar. Fazla distopik geldi. İnsanların onların ölmesine izin vermeleri ise ayrı bir olay. 5/4


Ye-dua et-sev  Canııım Julia Robert ın oynadığı film ; klasik bir hikaye aslında. Kişisel gelişim kitaplarına gurularına meraklıysanız film ilginizi çekecektir. Ancak hikaye gerçekçi değil. Ana karakterimiz Elizabeth sıkı çalışan, hayatı mükemmel olma için elinden geleni yapan, örneğin formuna dikkat eden vb,  boşanmak üzere olan bir kadın. Günümüz insanın anlam arayışının yıprattığı bir insan ve mutsuz. Ve bir gurunun söylediğini kaale alarak(!) herşeyi geride bırakarak bir yolculuğa çıkıyor kendisi için. Ha yolculuğun sonunda umduğunu buluyor. 5/4

Gönül yarası Meltem Cumbul ve Şener Şen'in başrol aldığı bu filmi kaç kez izledim bilmiyorum. Bu filmi izleyin. Film benim favorilerimden, yine denk geldi yine izledim :) Filmin ana konusu pavyon şarkıcısı Dünya, Emekli öğretmen yeni taksi şöförü Şener Şen, idealizm, ebeveynlik, meslek aşkı, kadına şiddet üzerine..  5/5

Sakar koruma 2 : çerezlik komedi filmi. Başrol oyuncusunu çok seviyorum. Adamın kendi komik. Will Smithle olan Aşk doktoru filminde de görmüştük kendisini.5/3

Ekşi Elmalar : Yılmaz Erdoğan filmlerinden biri. 2016 yapımıymış ancak ben geçen tvde çıkınca izleyebildim. Oyuncular sevdiğim insanlar. Gerçekçi ve komik bir filmdi sonu hariç :D 5/4


Not: mercury döndü :D hayal etmek güzeldir ;)  2005 e ait ajanda ve film ? Fransızca öykü kitaplarım geldi :) Sarı bugün eve geç geldi kafamda deli sorular??

2 yorum:

  1. İyi Bayramlar, en güzel bayram mesajlarını okumak ve değerli yorumlarınızı almak üzere sizi blogummda görmekten mutluluk duyacağım.

    YanıtlaSil
  2. beni asla bırakma ivit süfer, kitabısı daa :)ye dua et sev okudum da izledim deee, bali ye gitmek isterim hihihi :)gönül ve ekşi duymadım onlara bakayım. will de hoş o da olabiler saool :)

    YanıtlaSil