27 Kasım 2017 Pazartesi

Fransızca & Ben ''Unne Bel Historie''


Unne Bel Historie bana hep Issız Adam filmini çağrıştırmıştır.  Ama bugün pinkket'in şu yazısını  gördüğümde -muhtemelen şarkının türkçesini altına yazdığından- lise yıllarımı, çocukluğumu hatırlattı. 

Ortaokuldaydım sanırım annemin iş arkadaşı Dr. Refika abla, bana birkaç kez fransızca birşeyler öğretmişti. ''Adımı söylemeyi, nasılsın? napıyosun?' demeyi öğrenmiştim mesela Fransızcayı sevdiğimi hatırlıyorum. Tabiki bu amaçlı bir fransızca öğrenme çabası değildi, öylece kaldı. 

Babamın açık lise'den kalma fransızca kitapları vardı ; hala da durur. Lisedeyken karar vermiştim fransızca öğrenecektim. Ama onu hiç yapamadım. Bizim yanımızda liseyi okuyan Deniz ablam evlenerek Fransaya gitti. O fransızcayı öğrendi ama ben hala ve hala öğrenemedim. Lisedeyken ingilizce öğrenme amacımı geliştirmek için hazırlık olan bir üniversite-bölüm seçtim. İngilizceyi öğrendim, çok iyi olmasa da ingilizcem var artık. Ama fransızca? Bu saatten sonra ne kadar öğrenirim bilmiyorum ama planlarım arasına Fransızca öğrenmeyi de ekliyorum ;) Fransızca maceralarımı da burdan paylaşacağım :) Tabi önce kitap ve uygun uzaktan eğitim kurslarına bakıcam ;)

Unne Belle Historie- Michel Fugain




-----Mermaid---

1 yorum: