11 Aralık 2017 Pazartesi

Bazlama & Prenses tatlısı ve bugünüm

Canım sıkkınsa ya  temizlik yaparım ya da kendimi mutfağa veririm. Dünden beri kafam bi milyon. Bugün kardeşimi doktora götürdük, sonra hocamla görüşmeye gittim. Mıymıy edip amcamın öldüğünü söylemekte zorlandım. Zordu. Sonra derse girmiycem, eve gidicem dedim. Aslında hastaneye gidecektim. Niye öyle dedim bilmiyorum. Hem hocanın karşısında kasılıyorum hem de bu ölüm durumlarında napıcağımı bilemiyor, kafamı toplayamıyorum. Hocayla görüşmeden sonra odasına başka tanımadığım bir hoca geldi. Eşinin annesi evlenmelerinden 24 gün sonra vefat etmiş. 2 yıl kadar yas sürecinde kalmış. Ben de annemi kaybettim diyemedim.. Demek istemedim..

Neyse hoca ile görüşme yaptıktan sonra starbucks da bir kahve içtim, Limo ile konuştum. Limo gibi bir arkadaşım olduğu için mutluyum. Umarım onunla, bir gün, aramız bozulmaz.

X? O bilmiyor bu durumu. Onu affetmemek için bir sebep daha oldu. Varlığı ve yokluğu bir biri ne kadar yakınınızdır? Hiç di mi?

Neyse starbucks'dan sonra hastaneye gittim. Kardeşimin tipik böbrek sorunları ve tiroit sorunları devam etmekte ilaç kullanmaya devam :/ Allah daha beterinden saklasın, amin..

Sonra eve geldim. Babam bahçede arkadaşlarıyla oturuyordu. babama moral olsun diye bezelye yemeği, mercimek çorbası vesaire yaptım. Yarın üçe gidicez, hazır tatlı almıştım onu şerbetledim. Sonra ekmek yoktu evde. Dolapta süt vardı hadi dedim mermaid hamur mayala :D Mayaladığım hamurla da maşıngada ' bazıma' yani bazlama yaptım minnak minnak :) Sütün geri kalanı ile de prenses tatlısı yaptım.

Bazlama

 
Malzemeler

4 su bardağı un
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı toz şeker
2 su bardağı ılık su
Yarım paket ınstant maya
1 çay kaşığı karbonat
1,5 çay kaşığı tuz
1 yk zeytinyağı

Hepsini karıştırıp yoğruyoruz. Hamur biraz cıvık olacak. Hamuru 1 saat kadar sıcak ortamda bekletiyoruz. Sonra portakal büyüklüğünde parçalar alıp merdane ile açıyoruz ancak ne yufka kadar ince ne de poğaça kadar kalın olacak. Hamuru açarken hafif un serperek açarsak merdaneye ve zemine yapışmaz. İyice ısınmış fırında (180 derece) alt üst ederek pişirebiliriz. 


Prenses Tatlısı

Çok basit bir tatlı :)

9 yemek kaşığı irmik
13 yemek kaşığı şeker
1 litre süt

Karıştırarak pişir. Sonra borcama dök. Soğumasını bekle ve tüket :)
Arzuya göre içine veya üstüne haşhaş, ceviz, hindistan cevizi, tarçın, zencefil konabilir. 


İşte böyle sevgili bloğum.. Dert ortağım, anı defterim..

Mermaid



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder