2 Aralık 2017 Cumartesi

Starbucks 'ı neden seviyorum? :) Starbucks kültürüm :D

Son 1 yılı aşkın süredir Starbucks'a uğramadığım hafta yok desem yeridir ;) Normalde bu tarz yerlere karşı önyargılıyımdır. Popüler mekanlara pek gitmem, nedense bana sırf ünlü diye gidiliyomuş gbi gelir. Misal starbucks da 'tikican' mekanı gibi gelirdi. Taa ki ben de gitmeye başlayana dek :)

Çanakkale'de daha önce starbucks yoktu. Tam hatırlamıyorum ama sanırım ilk olarak Troypark da bir şubesi açıldı. Daha sonra Çanakkale Kordon'da Akol Otelin altına diğer şubesi açıldı. Benim NR1 Starbucks mekanım kordon starbuckstır. :) Onu tercih etmemki en büyük sebep yollarımınüstü ve deniz manzaralı olması ;) Hatta bana Starbucksı sevdiren yerdir o şube. Ama diğer şubeye de gidiyorum tabiki. Farklı bir ile ya da yere gittiğimde de Starbucks tercih ediyorum.

Pek çok kişi ingilizce isimlerini karmaşık buluyor, ne içeceğini bilemiyor, girmek istemiyor. Aslında baristalar size Türkçe biçimde zevkinize uygun kahveyi ve boyutunu seçmenize yardım ediyor.

Starbucks'ı neden seviyorum /tercih ediyorum?

Öncelikle kahveleri leziz :) Favori içeceğim 'misto'. Yani sütlü filtre kahve. Gingerbreadlatte (zencefilli - kurabiye parçacıklı latte diyebilirim) ve toffenutlatte (fındıklı karamel tadında latte diyebilirim) da kışın soğukların tükettiğim leziz bulduğum içecekler.

Karton bardak usulünü ve karton bardak tasarımlarını seviyorum. Misal yeni yıl yaklaşırkenki bu yeni tasarımlarını çok sevdim :)



 Ancak içeceğnizi illa karton bardak da almak zorunda değilsiniz. Herhangi bir içeceği kupada istediğinizi belirterek alabilirsiniz. Ben tercihimi kartondan yana kullanıyorum. Pek çevreci bir yaklaşım olmuyor; ancak kendimi onların çöpüne gittiği ve bu yolla geridönüşüme gittiğini düşünerek rahatlatıyorum.

Türk kahvesine bayılıyorum :) Tadı gerçekten güzel. Çok sert değil, yumuşak da değil. Yanında kaliteli lokumları ve 500 ml su ile sunuluyor.





Self servis olayı ve ikide bir tepenizde dikelmeyen - sizi izlemeyen garsonların olmaması diğer bir hoşuma giden olay.

Ücretsiz Wi- Fi

Genelde kahveler uygun fiyatta. Örneğin grande boy bir misto 6.25 tl. Türk kahvesi ise 500 ml suyu ile 6 tl.

Starbucks mobil uygulaması : Mobil ödeme seçeneği ve her mobil 15 içeceğe 1 bedava içecek (tall/küçük boy (tall uzun demek ancak starbuck da küçük boy olarak tall kullanılıyor.)


Mobil starbucks kartınıza para yüklemesini mobil olarak yükleyebiliyorsunuz ya da dilerseniz kasada yükleme yaptırabilirsiniz. Ancak size önerim; varsa kredi/banka kartınız onla kendiniz yüklemeniz. Yoksa kasada oyalayıcı oluyor. ;)

Yiyeceklerin tadını genel olarak seviyorum. Özellikle cookieleri, browni cheesecake, browniler, mozaik kek, peynirli simiti beğeniyorum. Ancak genel anlamda bazı yiyecekler biraz parasal olarak fazla geliyor. Bir parça indirim olsa daha iyi olacak sanırım :D


Ayrıca kahve dışında bitki çayları ve normal çay da bulunuyor.

İşte böyle :)

Starbucksa olan sevgim büyük :D 


Mermaid'den çokca sevgiler :)





1 yorum: