28 Aralık 2017 Perşembe

EMMANTEL peyniri ( Babybel) ile imtihanım :D

BİM' de görüp almıştım dün. Kaşar peyniri gibi birşey olduğunu düşündüm. Pek peynir kültürüm olduğu söylenemez 😄 Rastgele aldım yani. 😃 Açıkcası küçük küçük tekli paketler avantajlı geldi. Zira koca peyniri açınca sürekli çalıştığım yerde kalmadığım için bozuluyor dolapta. Neyse bugün denemek istedim. Dış jelatini açtım. Sarı minik bir tekerlek peynir. Kaşar heralde dedim. Yalnız bir kenarına bir şey yapışmış heralde jelatin paketlenirken oldu sandım. Bi çektim ki hop benim sarı teker ikiye ayrıldı vee taataataaam içinden küçük daha açık sarı peynir çıktı 😂


'Dıştaki koyu sarı şey yenir mi yenmez mi? 'acaba derken 'dur' dedim nete bakayım 'ne yiyorum ben?' Önce marka Babybel ya onu araştırdım. Karşıma kırmızı paketli olarak çıktı üzerinde original yazıyo. Edam peyniri diyo ama benimkinin paketler sarı. Peynirin dışı mum kaplamaymış bozulması diye. Dedim benim bu sarı şey de mum olsa gerek ancak içindeki peynir edam değil heralde. Sonra arkadaki Türkçe kısımda 'Emmantel' peyniri yazıyor. Hımm emmantel peyniri.. Ne peki bu? Hemen google'dan araştırdım. 

Emmantel peyniri İsviçre'nin Emme vadisinde üretilmiş bir peynirmiş ve adını oradan alıyomuş. Fransa ve İsviçre'de tüketiliyomuş. Zaten Babybel markası da Fransızlara ait ve benim peynir de Fransa da üretilmiş. Tadı nasıl? Bence güzel. Kaşarımsı ama nası desem biraz farklı. Çerez gibi 😋Bu arada Emmantel peyniri pahalıymış ve  aynı zamanda kırmızı şarap yanında tüketilen bir peynirmiş. Bense çay yanında tükettim 😄

Peynire notum 5/5 😍 Ancak sadece böyle BİM'e ya da başka yere indirime gelirse yerim yoksa pahalı hakkaten 😏😅


Mermaid

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder