22 Aralık 2017 Cuma

TALIS ve yine kaçırılan fırsatlar



''TALIS (Teaching and Learning International Survey – Uluslarararası Öğretme ve Öğrenme Anketi) ülkelerin uygulamakta oldukları eğitim politikalarını öğrenmeye yardımcı olmayı, ülkelerarası analiz sağlayarak ülkelerin karşılaştıkları benzer sorunları belirlemeyi amaçlayan bir anket çalışmasıdır.
TALIS, OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development - Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü) tarafından yönetilmekte olup 46 ülkede uygulanacaktır. 2016 yılından itibaren çalışmalara başlanmıştır.
Mart 2017’de pilot uygulaması 120 okulumuzda yapılmıştır. Saha çalışmasından alınan veriler doğrultusunda ankette düzenlemeler yapılmıştır. Bu düzenlemelere istinaden anketin ülkemiz için adaptasyonları ve çeviri işlemleri devam etmektedir.
Bu çalışmaları takiben anketin uygulanacağı 1057 okulumuzdan okul koordinatörlerine ve 80 ilden il koordinatörüne eğitim verilecektir.
Mart-Mayıs 2018’de ana anket çalışması uygulanacaktır. ''

https://oygm.meb.gov.tr/www/talis-2018/icerik/463 erişim tarihi 22.12.2017


Malum eğitim programları ve öğretim dalında yüksek lisans öğrencisiyim. Aynı zamanda öğretmenim. Okulumuzdan bir öğretmen TALIS okul koordinatörü olarak seminere gitti bu hafta. Öylesine görevlendirilmiş. Ancak keşke o giden ben olsaydım keşke. İlgi alanım olan şeylerden haberim olmuyor, bu tarz şeyler beni teğet geçiyor. Gerçekten çok üzüldüm.. Çok..

Neyse vardır bir hayır di mi..

Mermaid

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder